Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014
Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014
Τρίτη 25 Μαρτίου 2014
25η Μαρτίου.
Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή για τους Ελληνες. Γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου αλλά και ...
την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Όταν η Παναγία έγινε δεκαπέντε ετών, επειδή οι γονείς της είχαν κοιμηθεί, οι ιερείς του ναού της φρόντισαν να την αποκαταστήσουν. Προέκριναν ως καταλληλότερο τον δίκαιο Ιωσήφ. Η Γραφή τον ονομάζει Δίκαιο, που σημαίνει πως είχε όλες τις αρετές. Ακόμη ο Ιωσήφ ήταν χήρος και πατέρας επτά παιδιών από άλλη γυναίκα. Αυτά είναι τα «θετά» αδέλφια του Ιησού και όχι παιδιά της Θεοτόκου, η οποία είναι Αειπάρθενος, παρέμεινε δηλαδή Παρθένος και μετά τη γέννηση του Κυρίου. Έτσι ο αρραβώνας ήταν απαραίτητος, για να καλυφθεί η υπερφυσική γέννηση του Ιησού με την παρουσία του Ιωσήφ.
Ο Ιωσήφ παρέλαβε τη Μαρία και ήρθε στη Ναζαρέτ. Τον τέταρτο μήνα μετά την έξοδό της απ' το Ναό, ο αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάστηκε μπροστά της και της ανήγγειλε ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, τον Ιησού Χριστό. Και όταν η Μαριάμ αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να συλλάβει χωρίς άνδρα, ο αρχάγγελος της απάντησε ότι «το Άγιο Πνεύμα θα έλθει σε σένα και η δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει» Τότε η σεμνή κόρη, η Παρθένος Μαρία, του απάντησε ταπεινά. «Ιδού λοιπόν, η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει το θέλημα Εκείνου». και καθώς ο Γαβριήλ εξαφανίστηκε από μπροστά της, συντελέστηκε το μεγαλύτερο μυστήριο της ανθρωπότητας. με τρόπο υπερφυσικό, η Παρθένος συνέλαβε στην άχραντη κοιλιά της, τον Υιό και Λόγο του Θεού. Εκείνον πού με την εκούσια θυσία του επάνω στο Σταυρό, έσωσε το ανθρώπινο γένος από τον αιώνιο θάνατο και την καταστροφή στην οποία είχε οδηγηθεί μετά την πτώση των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο και την εμφάνιση της αμαρτίας στον κόσμο.
Οι αρχές της εορτής του Ευαγγελισμού δεν είναι επακριβώς γνωστές. Το γεγονός ότι η Αγία Ελένη έκτισε στη Ναζαρέτ βασιλική, στην οποία περιλαμβανόταν κατά παράδοση ο οίκος της Θεοτόκου, όπου αυτή δέχθηκε τον Ευαγγελισμό, επέδρασε ίσως στη σύσταση τοπικής εορτής. Οι πρώτες μαρτυρίες περί αυτής ευρίσκονται στον Άγιο Πρόκλο, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, το 430 μ.Χ. και στο Πασχάλιον Χρονικόν (624 μ.Χ.), όπου χαρακτηρίζεται ως συσταθείσα στις 25 Μαρτίου από τους θεοφόρους δασκάλους. Η μεγαλοπρεπής πανήγυρη του Ευαγγελισμού ετελείτο από τους Βυζαντινούς στο ναό των Χαλκοπρατείων, όπου παρίσταντο και οι αυτοκράτορες.
Η Εκκλησία μας εορτάζει τον Ευαγγελισμό στις 25 Μαρτίου.
ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ
Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου εθνικού κράτους.
Οι απαρχές του ελληνικού εθνικού κινήματος βρίσκονται στην ώριμη φάση του νεοελληνικού Διαφωτισμού, περί το 1800. Η επανάσταση οργανώθηκε από μία συνωμοτική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1814, τη Φιλική Εταιρία. Την άνοιξη του 1821 οι Φιλικοί δημιούργησαν πολλές επαναστατικές εστίες από την Μολδοβλαχία μέχρι την Κρήτη. Οι περισσότερες από αυτές έσβησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα, όμως οι επαναστάτες κατάφεραν να υπερισχύσουν στην Πελοπόννησο, τη Στερεά Ελλάδα και σε πολλά νησιά του Αιγαίου και να κατανικήσουν τις στρατιές που έστειλε εναντίον τους τα δύο επόμενα χρόνια ο Σουλτάνος Μαχμούτ Β΄. Οι Έλληνες οργανώθηκαν πολιτικά και συνέστησαν προσωρινή κεντρική διοίκηση, η οποία επέβαλε την εξουσία της στους επαναστατημένους μετά από δύο εμφυλίους πολέμους. Οι οθωμανικές δυνάμεις με τη συνδρομή του Ιμπραήμ πασά της Αιγύπτου κατάφεραν να περιορίσουν σημαντικά την επανάσταση, αλλά η πτώση του Μεσολογγίου το 1826 σε συνδυασμό με το κίνημα του Φιλελληνισμού, συνέβαλαν στη μεταβολή της διπλωματικής στάσης των ευρωπαϊκών μεγάλων δυνάμεων, που είχαν αντιμετωπίσει με δυσαρέσκεια το ξέσπασμα της επανάστασης. Η διπλωματική ανάμιξη της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας και η ένοπλη παρέμβασή τους με τη ναυμαχία του Ναυαρίνου και το ρωσοτουρκικό πόλεμο συνέβαλαν στην επιτυχή έκβαση του αγώνα των Ελλήνων, αναγκάζοντας την Πύλη να αποσύρει τις δυνάμεις της αρχικά από την Πελοπόννησο και έπειτα από τη Στερεά Ελλάδα. Μετά από μια σειρά διεθνών συνθηκών από το 1827 και εξής, η ελληνική ανεξαρτησία αναγνωρίστηκε το 1830 και τα σύνορα του νέου κράτους οριστικοποιήθηκαν το 1832.
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014
Το προνόμιο, να μιλάς Ελληνικά.
Κάποιος είπε ότι, αν αφαιρέσεις από τα ξένα λεξικά τις λέξεις που
έχουν ελληνική προέλευση, τότε οι λαοί αυτοί θα πρέπει να μείνουν μουγκοί
.
Αυτά, για όσους επιχείρησαν ακόμα να επιβάλουν σαν κύρια
γλώσσα την Αγγλική , για όσους επιχειρούν με χίλιους τρόπους να αλλοιώσουν τη
γλώσσα μας και για όσους επιδιώκουν τα παιδιά μας να συνεννοούνται με
greeklish
Διαβάστε το παρακάτω
κείμενο και δε χρειάζεται να ξέρετε
αγγλικά.
IT IS SO TRUE..WE MUST PROUD WE ARE
GREEKS
If you know English then
You know Greek with the start of the new Greek school year this
is appropriate!
The article below was published
in a British art magazine.
The words
in RED color are exclusively ENGLIGH, the rest are
Greek......
Το παρακάτω άρθρο
δημοσιεύτηκε σε Βρετανικό περιοδικό.
Οι λέξεις με κόκκινο χρώμα
είναι αποκλειστικά Αγγλικές και οι υπόλοιπες όλες είναι
ελληνικές !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"The genesis of classical drama was not symptomatic. An euphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama. Even through the theatres were physically gigantic,there was no need for microphones because the architecture and the acoustics would echo isometrically and crystal - clear.
Many epistemologists of physics, aerodynamics, acoustics, electronics, electromagnetics, can not analyze - explain the ideal and isometric acoustics of Hellenic theaters even today. There were many categories of drama: classical drama, melodrama, satiric, epic, comedy, etc.
The syndrome of xenophobia or dyslexia was overcome by the pathos of the actors who practiced methodically and emphatically. Acrobatics were also euphoric. There was a plethora of anecdotal themes, with which the acrobats would electrify the ecstatic audience with scenes from mythical and historical episodes. Some theatrics episodes were characterized as scandalous and blasphemous.
Pornography, bigamy, homophilia, nymphomania, polyandry, polygamy and heterosexuality were dramatized in a pedagogicalway so the mysticism about them would not cause phobia or anathema or taken as anomaly but through logic, dialogue and analysis, skepticism and the pathetic or cryptic mystery behind them would be dispelled. It is historically and chronologicallyproven that theater emphasized pedagogy, idealism and harmony. Paradoxically it also energized patriotism a phenomenon that symbolized ethnically character and phenomenal heroism."
"The genesis of classical drama was not symptomatic. An euphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama. Even through the theatres were physically gigantic,there was no need for microphones because the architecture and the acoustics would echo isometrically and crystal - clear.
Many epistemologists of physics, aerodynamics, acoustics, electronics, electromagnetics, can not analyze - explain the ideal and isometric acoustics of Hellenic theaters even today. There were many categories of drama: classical drama, melodrama, satiric, epic, comedy, etc.
The syndrome of xenophobia or dyslexia was overcome by the pathos of the actors who practiced methodically and emphatically. Acrobatics were also euphoric. There was a plethora of anecdotal themes, with which the acrobats would electrify the ecstatic audience with scenes from mythical and historical episodes. Some theatrics episodes were characterized as scandalous and blasphemous.
Pornography, bigamy, homophilia, nymphomania, polyandry, polygamy and heterosexuality were dramatized in a pedagogicalway so the mysticism about them would not cause phobia or anathema or taken as anomaly but through logic, dialogue and analysis, skepticism and the pathetic or cryptic mystery behind them would be dispelled. It is historically and chronologicallyproven that theater emphasized pedagogy, idealism and harmony. Paradoxically it also energized patriotism a phenomenon that symbolized ethnically character and phenomenal heroism."
Η Γλώσσα
μας
«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε
και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα».
Γιώργος Σεφέρης
Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα;
Γιατί μια Ομηρική λέξη μας φαίνεται δύσκολη και ακαταλαβίστικη;
Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρουμε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Για του λόγου το αληθές θα αναφέρουμε μερικά παραδείγματα για να δούμε ότι η Ομηρική γλώσσα όχι μόνο δεν είναι νεκρή, αλλά είναι ολοζώντανη.
Αυδή είναι η φωνή. Σήμερα χρησιμοποιούμε το επίθετο άναυδος.
Αλέξω στην εποχή του Ομήρου σημαίνει εμποδίζω, αποτρέπω. Τώρα χρησιμοποιούμε τις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο αλεξήλιο Αλέξανδρος (αυτός που αποκρούει τους άνδρες) κ.τ.λ.
Με το επίρρημα τήλε στον Όμηρο εννοούσαν μακριά, εμείς χρησιμοποιούμε τις λέξεις τηλέφωνο, τηλεόραση, τηλεπικοινωνία, τηλεβόλο, τηλεπάθεια κ..τ.λ.
Λάας ή λας έλεγαν την πέτρα. Εμείς λέμε λατομείο, λαξεύω.
Πέδον στον Όμηρο σημαίνει έδαφος, τώρα λέμε στρατόπεδο, πεδινός.
Το κρεβάτι λέγεται λέχος, εμείς αποκαλούμε λεχώνα τη γυναίκα που μόλις γέννησε και μένει στο κρεβάτι.
Πόρο έλεγαν τη διάβαση, το πέρασμα, σήμερα χρησιμοποιούμε τη λέξη πορεία. Επίσης αποκαλούμε εύπορο κάποιον που έχει χρήματα, γιατί έχει εύκολες διαβάσεις, μπορεί δηλαδή να περάσει όπου θέλει, και άπορο αυτόν που δεν έχει πόρους, το φτωχό.
Φρην είναι η λογική. Από αυτή τη λέξη προέρχονται το φρενοκομείο, ο φρενοβλαβής, ο εξωφρενικός, ο άφρων κ.τ.λ.
Δόρπος, λεγόταν το δείπνο, σήμερα η λέξη είναι επιδόρπιο.
Λώπος είναι στον Όμηρο το ένδυμα. Τώρα αυτόν που μας έκλεψε (μας έγδυσε το σπίτι) το λέμε λωποδύτη.
Ύλη ονόμαζαν ένα τόπο με δένδρα, εμείς λέμε υλοτόμος.
Άρουρα ήταν το χωράφι, όλοι ξέρουμε τον αρουραίο.
Τον θυμό τον αποκαλούσαν χόλο. Από τη λέξη αυτή πήρε το όνομα της η χολή, με την έννοια της πίκρας. Λέμε επίσης αυτός είναι χολωμένος.
Νόστος σημαίνει επιστροφή στην πατρίδα. Η λέξη παρέμεινε ως
παλινόστηση, ή νοσταλγία..
Άλγος στον Όμηρο είναι ο σωματικός πόνος, από αυτό προέρχεται το αναλγητικό.
Το βάρος το αποκαλούσαν άχθος, σήμερα λέμε αχθοφόρος.
Ο ρύπος, δηλαδή η ακαθαρσία, εξακολουθεί και λέγεται έτσι - ρύπανση.
Από τη λέξη αιδώς (ντροπή) προήλθε ο αναιδής.
Πέδη, σημαίνει δέσιμο και τώρα λέμε πέδιλο. Επίσης χρησιμοποιούμε τη λέξη χειροπέδες.
Από το φάος, το φως προέρχεται η φράση φαεινές ιδέες.
Άγχω, σημαίνει σφίγγω το λαιμό, σήμερα λέμε αγχόνη. Επίσης άγχος είναι η αγωνία από κάποιο σφίξιμο, ή από πίεση.
Βρύχια στον Όμηρο είναι τα βαθιά νερά, εξ ου και τo υποβρύχιο.
Φερνή έλεγαν την προίκα. Από εκεί επικράτησε την καλά προικισμένη να τη λέμε «πολύφερνη νύφη».
Το γεύμα στο οποίο ο κάθε παρευρισκόμενος έφερνε μαζί του το φαγητό του λεγόταν έρανος. Η λέξη παρέμεινε, με τη διαφορά ότι σήμερα δεν συνεισφέρουμε φαγητό, αλλά χρήματα.
Υπάρχουν λέξεις, από τα χρόνια του Ομήρου, που ενώ η πρώτη τους μορφή μεταβλήθηκε - η χειρ έγινε χέρι, το ύδωρ νερό, η ναυς έγινε πλοίο, το άστυ έγινε πόλη, στη σύνθεση διατηρήθηκε η πρώτη μορφή της λέξεως.
Από τη λέξη χειρ έχουμε: χειρουργός, χειριστής, χειροτονία, χειραφέτηση, χειρονομία, χειροδικώ κ.τ.λ.
Από το ύδωρ έχουμε τις λέξεις: ύδρευση υδραγωγείο, υδραυλικός, υδροφόρος, υδρογόνο, υδροκέφαλος, αφυδάτωση, ενυδρείο, κ.τ.λ.
Από τη λέξη ναυς έχουμε: ναυπηγός, ναύαρχος, ναυμαχία, ναυτικός, ναυαγός, ναυτιλία, ναύσταθμος, ναυτοδικείο, ναυαγοσώστης, ναυτία, κ.τ.λ.
Από τη λέξη άστυ έχουμε: αστυνομία, αστυνομικός, αστυφιλία, κ.τ.λ.
Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα παραδείγματα προκύπτει ότι: Δεν υπάρχουν αρχαίες και νέες Ελληνικές λέξεις, αλλά μόνο Ελληνικές.
Η Ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και ουσιαστικά αδιαίρετη χρονικά.
Από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα προστέθηκαν στην Ελληνική γλώσσα μόνο ελάχιστες λέξεις.
Η γνώση των εννοιών των λέξεων θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι μιλάμε τη γλώσσα της ομηρικής ποίησης, μια γλώσσα που δεν ανακάλυψε ο Όμηρος αλλά προϋπήρχε πολλές χιλιετίες πριν από αυτόν.
Προσθέστε και εσείς τις δικές σας γνώσεις που να σχετίζονται με το θέμα.
Σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε τις έννοιες των λέξεων για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα. Παλαιότερα όταν έλεγαν μια λέξη καταλάβαιναν όλοι το ίδιο. π.χ για τη λέξη αρετή ήξεραν ότι είναι η μεσότητα ανάμεσα σε δύο υπερβολές. Σήμερα ο καθένας για την ίδια λέξη
εννοεί και κάτι διαφορετικό.
Σάββατο 22 Μαρτίου 2014
Ξεκινάει σήμερα το 10ο Φεστιβάλ Θεσσαλών Ευρώπης
Ξεκινάει σήμερα, στην Κολωνία, με διοργανωτές την Ομοσπονδία
Θεσσαλικών Συλλόγων Γερμανίας και άλλων κρατών Ευρώπης «Βασίλης
Τσιτσάνης» και τον Θεσσαλικό Σύλλογο Κολωνίας , το εορταστικό 10ο
Φεστιβάλ Θεσσαλών Ευρώπης.
Στην εκδήλωση θα βραβευθούν εκπρόσωποι δήμων της Θεσσαλίας που αναπτύσσουν έντονη δραστηριότητα στο πλαίσιο αδελφοποίησης τους με δήμους της Ευρώπης. Το παρών θα δώσει ο δήμαρχος Τρικαίων, Χρήστος Λάππας, ο οποίος θα συνοδεύεται από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δημοσθένη Μάντζαρη και τον δημοτικό σύμβουλο, Κωνσταντίνο Ψύχο.
Σύλλογοι-Μέλη της Ομοσπονδίας θα παρουσιάσουν με τα χορευτικά τους παραδοσιακούς θεσσαλικούς χορούς και όχι μόνο.
Στόχος του 10ου Φεστιβάλ Θεσσαλών είναι η σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των Ομογενών και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ιδιαίτερα η γνωριμία της θεσσαλικής νεολαίας Ευρώπης, η ενημέρωση για την ανάπτυξη κ.ά.
Στην εκδήλωση θα βραβευθούν εκπρόσωποι δήμων της Θεσσαλίας που αναπτύσσουν έντονη δραστηριότητα στο πλαίσιο αδελφοποίησης τους με δήμους της Ευρώπης. Το παρών θα δώσει ο δήμαρχος Τρικαίων, Χρήστος Λάππας, ο οποίος θα συνοδεύεται από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δημοσθένη Μάντζαρη και τον δημοτικό σύμβουλο, Κωνσταντίνο Ψύχο.
Σύλλογοι-Μέλη της Ομοσπονδίας θα παρουσιάσουν με τα χορευτικά τους παραδοσιακούς θεσσαλικούς χορούς και όχι μόνο.
Στόχος του 10ου Φεστιβάλ Θεσσαλών είναι η σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των Ομογενών και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ιδιαίτερα η γνωριμία της θεσσαλικής νεολαίας Ευρώπης, η ενημέρωση για την ανάπτυξη κ.ά.
πηγή zougla.gr
Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014
Κυριακή 16 Μαρτίου 2014
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατηγικού Σχεδιασμού διοργανώνει το «Φεστιβάλ Κερνάμε Ελλάδα» στη Λάρισα,
το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίου Ελλάδος. Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 14, 15 & 16 Μαρτίου 2014 στο Κλειστό Γυμναστήριο του ΤΕΙ Λάρισας.
Το Φεστιβάλ έχει σαν στόχο την επαφή της τοπικής κοινωνίας με τα προϊόντα του νομού αλλά και προϊόντα από όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα Φεστιβάλ που αναδεικνύει την τοπική ταυτότητα και την κουλτούρα κάθε τόπου με τη συμμετοχή ιδιαίτερων προϊόντων από πολλές περιοχές της Ελλάδας όπως Χανιά, Ιωάννινα, Γρεβενά, Ημαθία, Κορινθία, Πιερία, Πέλλα, Κιλκίς, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Αρκαδία, Εύβοια, Ξάνθη, Μεσσηνία, Δράμα, Αργολίδα.
Πολλά ιδιαίτερα εδέσματα θα περιμένουν τους επισκέπτες. Οι Chef του φεστιβάλ θα παρουσιάσουν παραδοσιακά πιάτα από πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως: Κρητικό Γαμοπίλαφο, Παστιτσάδα Κέρκυρας, Φάβα Σαντορίνης, Θρακιώτικη Λαχανιά με Λουκάνικο, Κοτόπουλο με ελιές, Φυτούρια Ζακύνθου και άλλα πολλά.
Οι μικροί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απασχοληθούν δημιουργικά στον παιδότοπο του φεστιβάλ και να παρακολουθήσουν παιδικά εργαστήρια όπως το Εργαστήριο Κεραμικής, το Εργαστήριο Μαγειρικής αλλά και να πάρουν μαζί τους αναμνηστικά που θα φτιάξουν μόνοι τους με τη βοήθεια των παιδαγωγών του Φεστιβάλ.
Η είσοδος στο Φεστιβάλ είναι 3€, δωρεάν για τα παιδία έως 12ετών
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014
ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Μυτιλήνη περ. 650 - 560 π.Χ.
Ένας από τους «Επτά Σοφούς» της Αρχαίας Ελλάδος. Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη της Λέσβου. Με τη συνδρομή του ποιητή Αλκαίου απελευθέρωσε την πατρίδα του από την Τυραννία του Μελεάγρου, και εξελέγη αισυμνήτης για να υποστηρίξει το νέο καθεστώς. Διακρίθηκε για τη μετροπάθειά του, τη σαφή και δίκαιη νομοθεσία του και τη συνετή διοίκησή του. Όταν οι Αθηναίοι προσέβαλαν με πόλεμο τους Μυτιληναίους, ο Πιττακός διέπρεψε και ως στρατηγός, νίκησε και φόνευσε τον Αθηναίο στρατηγό Φρύνωνα. Περί τα 580 εγκατέλειψε εκουσίως την αρχή, και πέρασε τα τελευταία έτη της ζωής του ειρηνικά, με κύρια ασχολία του τα γράμματα. Πέθανε σε βαθύ γήρας. Το προσφιλέστερο γνωμικό του ήταν «καιρόν γνώθι». Από τα γραπτά του που καταστράφηκαν όλα, μαζί με το «Περί νόμων σύγγραμμα», διασώθηκε μόνο ένα μικρό ποίημα του και μια επιστολή του προς τον Κροίσο.
Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ
Σάμος
6ος αιώνας π.Χ. |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΜέγας σοφός της αρχαιότητος, ο ιδρυτής της λεγομένης Ιταλικής Πυθαγορείου Σχολής. Γεννήθηκε στη Σάμο και ήταν υιός του Μνησάρχου του δακτυλογράφου και της ωραιοτάτης Πυθαΐδος. Με σύσταση του Σαμίου τυράννου Πολυκράτη, πήγε στην Αίγυπτο κοντά στον Άμασιν. Έμεινε εκεί, έμαθε τη γλώσσα των Αιγυπτίων, μυήθηκε στα αιγυπτιακά άδυτα και μελέτησε τις Βίβλους των. Ύστερα πήγε στην Κρήτη και μαζί με τον Επιμενίδη κατέβηκαν στο Ιδαΐον άντρον. Είχε δάσκαλο τον Φερεκύδη, στην Λέσβο, και τον Αναξίμανδρο στη Μίλητο. Επιστρέφοντας στη Σάμο και θέλοντας να διαδώσει τις γνώσεις του, δεν έγινε ούτε κατανοητός ούτε πιστευτός. Γι’ αυτό το λόγο πήγε στη Σικελία, όπου τον υπεδέχθησαν με ευμένεια διάφορες ιταλικές πόλεις. Ιδιαίτερα στον Κρότωνα, όπου και νυμφεύθη, ίδρυσε την πρώτη εταιρεία και μύησε τους πρώτους μαθητές του.Σκοπός της πυθαγορείου κινήσεως ήταν η δημιουργία σοφών και ενάρετων ανδρών, οι οποίοι θα μπορούσαν να αναλάβουν τη διακυβέρνηση των πόλεων. Οι αντίπαλοι του Πυθαγόρα, που ανησύχησαν, με επικεφαλής τον ευγενή και πλούσιο Κύλωνα, κατόρθωσαν να διαλύσουν με συκοφαντίες την εταιρεία και να σκοτώσουν ή να διασκορπίσουν τα μέλη της. Ο Πυθαγόρας κατέφυγε στο Μεταπόντιο, όπου και αργότερα πέθανε. Γενικά ο βίος του και η διδασκαλία του περιβάλλεται από θρύλους. Πάντως αποτελείτο από διαφόρους βαθμούς μυήσεων, οι πρώτοι από τους οποίους ήταν η σκληρή πειθαρχεία και η σιωπή. Η σχολή ήταν κλειστή για τους βέβηλους και οι γνώσεις ήταν αποκλειστικό κτήμα των μυστών, οι οποίοι με κανένα τρόπο δεν έπρεπε να γράφουν ή να διαδίδουν προφορικά τα μυστικά που διδάσκονταν και που ήταν κυρίως τα μαθηματικά. Ο Πυθαγόρας απέδιδε στους αριθμούς μεταφυσικές ιδιότητες, λέγοντας ότι αυτοί, οι αριθμοί, διέπουν τις κινήσεις των αστέρων και ότι κατέχουν ορισμένη θέση στο Διάστημα. Οι Πυθαγόρειοι εργάσθηκαν με σημαντικές αποδόσεις και στη Γεωμετρία. |
Κυριακή 2 Μαρτίου 2014
Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ο Muḥammad ibn Mūsā al-Khwārizmī υπήρξε Πέρσης μαθηματικός και αστρονόμος. Όταν ρωτήθηκε τι αξία έχει ο άνθρωπος, απάντησε
Άνθρωπος ευγενικός και με καλό χαρακτήρα = 1
αν είναι όμορφος = 10
αν έχει λεφτά = 100
αν κατάγεται από μεγάλο σόι = 1000
αν εξαφανιστεί το σύμβολο του ευγενικού και καλού χαρακτήρα, δηλαδή το 1 μένουν μόνο τα μηδενικά!
Σάββατο 1 Μαρτίου 2014
Λεμόνι και σόδα: Ο συνδυασμός που σώζει ζωές και είναι 1000 φορές πιο ισχυρός από την χημειοθεραπεία!!! Γιατί μας το κρύβουν;;;
Ο συνδυασμός του λεμονιού και της μαγειρικής σόδας έχει 1000 φορές πιο ισχυρή επίδραση από τη χημειοθεραπεία!
Γιατί το γεγονός αυτό φυλάσσεται ως μυστικό?
Παγκόσμιες οργανώσεις γνωρίζουν τις ισχυρές ιδιότητες του λεμονιού και αυτό είναι εντελώς αντίθετο προς το συμφέρον τους αν διαδωθεί.
Παγκόσμιες οργανώσεις γνωρίζουν τις ισχυρές ιδιότητες του λεμονιού και αυτό είναι εντελώς αντίθετο προς το συμφέρον τους αν διαδωθεί.
Για το λόγο αυτό, σας συνιστούμε να μοιραστείτε αυτό το άρθρο και να βοηθήσει ένα φίλο που το χρειάζεται!
Λεμόνι και-σόδα-ο συνδυασμός-που σώζει ζωές
Πολυάριθμες μελέτες έχουν αποδείξει τις
αντικαρκινικές ιδιότητες του λεμονιού. Το Λεμόνι παρέχει και άλλα οφέλη,
συμπεριλαμβανομένων την ισχυρή δύναμη στη θεραπεία κύστεων και όγκων.
Τα Λεμόνια έχουν την δύναμη να
θεραπεύσουν τον καρκίνο, δεδομένου ότι έχει δοκιμαστεί σε όλους τους
τύπους καρκίνου.
Προσθέτοντας μαγειρική σόδα το κάνει ακόμα πιο ισχυρό, γιατί η μαγειρική σόδα φέρνει το pH σε κανονικά επίπεδα.
Προσθέτοντας μαγειρική σόδα το κάνει ακόμα πιο ισχυρό, γιατί η μαγειρική σόδα φέρνει το pH σε κανονικά επίπεδα.
Το λεμόνι έχει επίσης ισχυρή
αντιμικροβιακή επίδραση στην αγωγή βακτηριακών και μυκητιακών λοιμώξεων.
Είναι αποτελεσματικό στην καταπολέμηση στα εσωτερικά παράσιτα και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση.
Το λεμόνι είναι ευεργετικό στο νευρικό σύστημα, καθώς είναι ένα ισχυρό αντικαταθλιπτικό.
Προκαλεί μείωση του στρες και κατευνάζει τις νευρικές κρίσεις.
Είναι αποτελεσματικό στην καταπολέμηση στα εσωτερικά παράσιτα και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση.
Το λεμόνι είναι ευεργετικό στο νευρικό σύστημα, καθώς είναι ένα ισχυρό αντικαταθλιπτικό.
Προκαλεί μείωση του στρες και κατευνάζει τις νευρικές κρίσεις.
Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές
φαρμάκων ισχυρίζεται ότι σε 20 εργαστηριακά πειράματα, που διεξάγονται
από το 1970 μέχρι πρόσφατα, απέδειξε ότι:
Το λεμόνι καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα σε 12 τύπους καρκίνου.
Αποτρέπει την μετάσταση των καρκινικών
κυττάρων και είναι 10.000 ισχυρότερο από φάρμακα όπως αδριαμυκίνη,
χημειοθεραπεία και ναρκωτικά προϊόντα.
Το πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο
συνδυασμός του εκχυλίσματος λεμονιού και της μαγειρική σόδα καταστρέφει
τα καρκινικά κύτταρα(μόνο), χωρίς να βλάπτουν τα υγιή κύτταρα και τους
ιστούς.
Τα πειράματα έχουν δείξει ότι οι
ασθενείς που έχουν διαγνωστεί με καρκίνο θα πρέπει να πίνουν χυμό
λεμονιού και ένα κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα. Αυτή η θεραπεία
δεν μπορεί να θεραπεύσει τις καταστροφικές παρενέργειες της
χημειοθεραπείας.
Ο καλύτερος τρόπος να βεβαιωθείτε ότι τα
λεμόνια είναι βιολογικά, χωρίς χημικές ουσίες,
είναι να αυξηθεί αυτό το φρούτο στο δικό σας κήπο.
Βιολογικά λεμόνια είναι 100 φορές πιο αποτελεσματικά από τα λεμόνια που καλλιεργούνται με χημικά λιπάσματα και με χημικά.
Βιολογικά λεμόνια είναι 100 φορές πιο αποτελεσματικά από τα λεμόνια που καλλιεργούνται με χημικά λιπάσματα και με χημικά.
Συνταγή
Προσθέστε ένα ή δύο κουταλιές της σούπας
φρεσκοστυμμένο χυμό λεμονιού σε μισό ποτήρι νερό. Στη συνέχεια θα
πρέπει να ανακατεύετε σε λίγο την σόδα, μέχρι περίπου 1/8 του κουταλιού
του γλυκού. Κρατήστε την προσθήκη λίγο κάθε φορά μέχρι το σφύριγμα να
επιβραδύνει.
Υπάρχει επίσης και ένας άλλος συνδυασμός:. 1/2 λεμονιού και 1/2 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα σε 350 γρ νερού.
healthyfoodhouse.com
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)